Com endinsar-se en un conte. És fosc, t’allunyes del poble i els rastres
majúsculs de civilització queden difuminats en l’entorn. Segueixes el camí vora
el riu, amb només la teva presència com a única companya, i prompte albires
llum i moviment al fons. T’hi aproximes, per distingir al cap de poc un petit
habitacle entre la vegetació, integrat en el paisatge. Si no sabessis de què es
tracta fàcilment pensaries que allà dins hi habita qualsevol personatge sorgit
d’una ment imaginativament privilegiada com la dels Grimm. Tot i que descartes
aquesta hipòtesi, sospites que alguna cosa s’hi trama: el bullici que es mou
rere els vidres ho fa evident.
Abans d’unir-te a la multitud fas un darrer cop d’ull a l’exterior. Vora la
porta del local hi ha estacionada una furgoneta Volkswagen blau cel, talment dibuix
icònic sorgit de la mà de qui vol ressuscitar les reminiscències d’una altra època,
passada. En Paul ja és dins, enfilat a la tarima, a punt per encetar el
recital. Tranquil, mica en mica s’anirà desfent de la vergonya i s’anirà
destapant per anar-nos mostrant el seu rostre i les seves composicions. Sembla
que alguna cosa dicti que encara no és moment que el conte desemboqui al desenllaç.
D’un concert amb molta personalitat ubicat en un entorn com és la Font del Balç només en poden sortir resultats embriagadorament plaents. Una comunió
ideal entre músic i ambient és sinònim d’una gran i doble descoberta. I qui
encaixa en aquest oníric espai? Crec que no l’erraré ni exageraré quan anomeni
el protagonista de l’espectacle que us relato. Perquè Paul Fuster té un no-sé-què
que embadaleix i encanta. Aquells aires de geni del qui, semblant pres per
qualsevol follia, és el que més seny té de tots.
Trobareu
tota la informació que vulgueu i que no
repetiré d’en Paul fent ús de qualsevol cercador. I veureu que tota
crítica,
comentari o descripció conflueix en aquesta diferència que professa. La
seva
guitarra artesana dóna un so únic rematat per l’acompanyament del banjo
del
genial Xarim Aresté. Tot plegat sense perdre de vista les percussions
també
artesanes del compositor. Un trio (guitarres, banjo i bateria) amb
sonoritats d’arrel
americana i amb una aparença majoritàriament falsa d’improvisació
musical, abillades amb l’accent característic d’en Paul. De tant en
tant, algun
comentari, alguna petició, sempre tímida, per fer una pausa forçada pel cafè i el
fumar. Mica en mica la complicitat convertia el local en una mena de menjador d’una
casa comunitària gustosament compartit entre tots els que decidim gaudir d’aquest
escàs tipus d'espais que, com la Font del Balç, ofereixen música -cosa
estranya en aquests temps que corren- només per vocació.
Ep, ep, parem el carro. Si és cert allò que una imatge val més que mil paraules, perquè xarro tant? Permeteu-me una llicència: faig punt i seguit, però a partir d'aquí canvio el llenguatge.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada